2019 SİVRİHİSAR HAVA GÖSTERİLERİ

2019 SİVRİHİSAR HAVA GÖSTERİLERİ


  Bu güzel gösterilere gitmeden bir gün öncesinde ufak bir bisiklet kazası yaşadım, uçaklarıyla şov yapacak pilotlara gönderme yaparcasına havada bisikletimle "loop" hareketi yaptım :)

Nasıl mı?

  Ön frene çok basınca bisiklet beni üstünden attı ve havada güzel bir takla attım. "Loop" hareketi nedir diye bilmiyorsanız takla hareketi diyebilirim. Bacaklarım,kalçam,ellerim, başım asfaltta biraz sürtüldü ama olsun, sanırım evren benim gösterilere gitmek için ne kadar içten olup olmadığımı görmek istedi 😅 ve mükemmel bir taklaydı! Keşke bir kamera olsaydı !

Bu fotoğraf olay fotoğrafı değil, bisikletimde bu değil, 
yıllaaar önce ön maşamı yamultmuştum :)
temsili olması için yükledim, 
bu olayda herhangi bir kaza yaşamamıştım :)
nasıl yamulttum bende anlayamadım:)


Fotoğraf çekesi geliyor insanın değil mi

   Kaset çaları hâlâ üstünde olduğu arabamla, bazen Elvis Presley bazen 90'lar dinleyerek gösterilere vardım. Evet arabamda orjinal kaset çalarlı radyom var.

"Kişisel menkibelerimizi gerçekleştirmek istediğimizde evrende bize gerçekleşmesi için yardımcı olur"

ve gösteriler...

               " ...SHG Airshow 2019 a iki günde toplam  56.000  seyirci giriş yapmış...!"

İnanılmaz değil mi !
56.000 kişi, günlük ortalama 28.000 kişi !

Fotoğrafçılar için belirlenen tepeden alanı çekmeye çalıştım. 

   Hemde kazasız belasız olaysız. Tebrikler. Gönüllü olarak çalışan airshow ekibini ve güvenliğimiz için yol boyunca ve alanın her yerinde bulunan Kahraman Jandarmamızı da tebrik etmek gerekir.

 Böyle çok kalabalık gösterilerin arka planında çalışan bu güzel insanlar olmasa bu organizasyonlar bu kadar keyifli olmaz.

   Sayın Ali İsmet Öztürk bey ve tüm Sportif Havacılık Sivrihisar ekibinin disiplinli çalışmaları, emekleri sayesinde yine harika bir hava gösterileri izledik. Hepsine teşekkür ederiz.

   Gösteriler: 
     
   Keşke katlanır bir sandalye alsaymışım, katlanır sandalye ile oturup fotoğraf çekmek daha az yorucu olurdu, bi aşağı bi yukarı derken bütün alanı şov boyunca yürüdüm. Topallayarak olsa da...
 
  Geçen yıla göre kalabalık hissediliyordu. Otoparkta yer kalmayıp kum alana park edince ne kadar kalabalık olduğunu anlamış oldum. Ben gösterilere pazar öğlen gittim. 1000 küsur fotoğraf çektim. Hatta ben yoldayken "radial formation" ekibini gökyüzünde gördüm. Kenara çekip fotoğraflayım dedim, kenara çekip duramadım. Onlar yok bu yüzden kusura bakmayın.Başkasının fotoğrafını da paylaşmak istemiyorum. 

 Havacılığa meraklı ya da iyi bir hafta sonu geçirmek isteyen izleyiciler. 

 Sivrihisar Artan kule organizasyonda çok önemli bir noktaya sahip, 
iki gün boyunca tüm uçakları ve helikopterleri büyük bir dikkatle yönlendirdi.

2018 gösterilerinin iki efsanesi 
T6-Texan "happy hour" 
ve P-51 Mustang "ferocouis frankie" 
pistte sessiz sessiz uçuş sıralarını bekliyorlar. 

   Uçuş programı geçen yıla göre daha yoğundu. Daha çok uçak vardı, geçen yıl yanılmıyorsam katılımcı sayısı 30.000 civarlarındaydı ama emin değilim. Bu yılki gösteriler geçen yıl olduğu kadar güzeldi ve daha çeşitliydi. 

  Böyle yukarıya doğru ivmenin olması havacılık sevenler için mutluluk verici, Mart ayında DC-3 Dakota uçağı ya da askeri alandaki ismi C-47'nin gelmesi bu organizasyonun harika olacağının işaretiydi zaten. 

  Sayın Ali İsmet Öztürk bey'in çabalarıyla havacılığımız klasik bir uçak daha kazanmış oldu. 
Bu arada DC-3'ü karşılamaya gitmiştim :)

 1940 yılında üretilen DC-3 ülkemizin en yaşlı uçağı artık 

DC-3 tescil aldıktan sonra 
"Turkish Delight" ismini aldı.

"Turkish Delight" rulede.

      Madem DC-3 ile fotoğraflara başladım onunla devam edeyim. 

   "Turkish Delight", "Türk lokumu" anlamında. Çok güzel bir ismi var:) 

   Çok güzel, zarif bir uçak. Hem savaş görmüş, hem yolcu taşımış. Milyonlarca duygu taşımış, kimi zaman askerleri paraşütle atmış kimi zaman da sevenleri birbirine kavuşturmuş. Böyle bir uçağı uçarken görmek harika bir duygu! 

   Bence bu yılın hatta gelecek yılında sonraki yılların da yıldızı sensin Türk lokumu!



Türk lokumunun en güzel çektiğim fotoğraflarını paylaştım. 

Dünyayı uçarak dolaşmış, çok güçlü bir uçak. 

Zaten eski uçak yoktur, bakımsız uçak vardır, değil mi?
  


    Motorsuz uçan tek uçak olan planörü Cessna 172 çekerek havalandı. Çok güzel bir hava aracı, doya doya uçuyor. 










   Ülkemizin ilk kadın akrobasi pilotu Semin Öztürk Şener hareketleri gözü kapalı yapıyor gibiydi. Birbirinden zor hareketleri kolay gibi gösterip mükemmel bir akrobasi şovu izletti.

Her zaman olduğu gibi enerjik, sempatik ve güler yüzlüydü.

Uçağı Pitts 2B çift kanatlı, burundan pervaneli ve sabit iniş takımlarına sahip.

 Ters uçuş, düz uçuş, negatif G,pozitif G, 
Semin Hanım yine bizlere mükemmel bir
uçuş izletti.
Semin hanım bütün bu hareketleri modern savaş uçaklarında bulunan 
açılı koltuk, fly-by wire sistemi ve g-suit olmadan yapıyor.
 

 Semin hanım rulede
Seyircileri selamlarken


   Kendisi ülkemizin çok güzel bir markası. O'nu örnek alan binlerce genç kız var. Aslında böyle markaları iyi kullansak fena olmaz mı? 

   Mesela, Amerika'da önemli maçlardan önce stadyum üzerinde hava kuvvetleri uçakları selamlama uçuşları yaparlar. Bizde de olsa iyi olmaz mı?








    Rumen akrobasi ekibi "Aerobatic Yakers", uçakları Yak-52 ile ikili kolda havalanıp tek uçak gibi bir çok akrobasi hareketi yaptılar.

   Bu yılın yeni ekiplerinden olan Aerobatic Yakers şovlarında Rus yapımı olan yak-52 uçaklarını kullanıyorlar.

   Gösterilerinde duman kullanarak tam bir uyum içinde sanki tek uçak gibi ters uçuş, loop hareketi, tono hareketlerini çok iyi yaptılar. Uçakların kamuflajı dikkat çekiciydi. 

Yak-52'ler loop hareketinde çok yakın uçuyorlar. 
Konsantrasyon, kontrol, nefes,akıcılık üst düzeyde.


    "Çelik Kanatlar" Jandarma havacılık gösteri ekibi de bu yılın yeni ekiplerindendi. İlk resmi gösteri uçuşlarını Sivrihisar göklerinde gerçekleştirdiler. 

   S-70 tipi helikopter kullanan kahraman jandarma pilotlarımızın kanatları olduğu kadar bilekleri de çelikten. 

   Çelik Kanatlar ekibi Jandarma Genel komutanlığı bünyesinde, havacılık dairesi altında kurulan yepyeni bir kurum. 




   Ne kadar güzel uçaklar var değil mi?
   Usta teknisyenlerin elinde hayat bulan,
   Uçmaya devam eden,
   Bir de çok efsane ama çürüyen uçaklar var...


   Mesela, Sivrihisar Dörtyol üzerindeki açık hava harp tarihi anıt müzesi haline getirilen seyirlik parkta gökyüzüne bakan ama ne bakımı yapılan ne de çevre düzenlemesi yapılan  Breguet-14 tipi Kurtuluş Savaşı uçağımız ve hemen arkasında tüm heybetiyle duran F-4 Phantom savaş uçağımız gibi...

 Veya tıpkı Ankara Hava Müzesinde paslanıp, çürüyüp giden efsane F serisi uçaklarımız ya da helikopterlerimiz gibi...

 Neden ?


  neden gerçekten ...


   Kanopim kirli, boyam solmuş, bakışlarım sönük olabilir ama 30 yıl boyunca jet pilotlarını ben uçurdum, Kıbrıs Barış Harekatı sırasında vatanı ben savundum! 

  


  Efsane eğitim uçağı T6, bu uçağı fotoğraflamaya bayılıyorum. Geçen yıl olduğu gibi yine üstümüzden geçti. Ama bu yıl P-51 ile kol uçuşu yapmadı. Sanırım program yoğundu. 
   Tekrar uçmalarını görmek müthiş bir duygu. Elinize emeklerinize sağlık !




  P-51, ikinci dünya savaşının meşhur uçağı, gösterilerin izlemesi en keyifli uçağı! En çok neyi güzel biliyormusunuz ? 

   Sesi...

   Tam gaz açık pozisyonda başınızın üstünden geçerken çıkarttığı bir ses var, psikolojik olarak etkilenmemeniz mümkün değil! Bu uçak böyleyse o dönem ki rakipleri nasıldı kim bilir?

  Bir efsaneyi tekrar gördük, mutlu olduk bu yıl kolda uçmadı ama. Bir de gösterisi çok mu kısaydı yoksa ben mi izlemeye doyamadım :) 

   Bu klasik uçakları görünce neden bizde uçar vaziyette bir uçak bırakmadık ki demek istiyorum. Uçağın görev süresi bitince ya hurdalığa ya da müzeye yollanıyor. 

  Gerçi Ankara'daki hava müzesine ağustos ayında tekrar gittim, bu konu hakkında eleştiri yazısı yazacağım. Çok bakımsız kalmış uçaklar. Çok hem de... 

   Neden mi?

 Boyaları solmuş, kanopiler çatlamış, açık alandaki çimler bakımsız, tuvaletler pis, ilgilenen kimse yok, kafe kapalı, güneşin altına bırakılan uçaklar çürümeye bırakılmış.... neyse !

  Sayın Ali İsmet bey ve ekibi bizlere muhteşem şovları izletmek için çok emek harcıyorlar. Hem maddi hem de manevi olarak üstelik. 

   Bir kez daha kendilerine bu satırlardan teşekkür ediyorum. Hayat belli olmaz ama ilerleyen yıllarda destek olacağım bir zaman gelirse hep destek!


Bu efsane uçaklar neden pırıl pırıl, motorları sorunsuz çalışıyorlar?

Çünkü, onlara düzenli bakım yapan, kontrol eden ama daha da önemlisi seven insanlar var...




   ....ve bu yüzden her yıl mükemmel şovlarını izleyebiliyoruz. 


Türk Yıldızları!

Gösterilerin tek jet ekibiydi, böyle bir şov var mı? Yok!

Geçen yıl Solo Türk uçmuştu, bu yıl da Türk Hava kuvvetlerinin organizasyona desteğini görmek harika!

Türk Yıldızlarını izlemek her zaman keyif ve gurur verici!




   MD-500 E tipi helikopter ile gösteri uçuşu yapan Martin Lovel bey çok iyi bir pilot, aynı zamanda gerçek bir savaşçı!

  Çünkü kendisi maalesef kanser  ama o bir savaşçı! Bu gösterilere bu sebeple katılamayacağını bildirmiş ama sayın Ali İsmet beyin onu davet ederek hastalığı yenmesinde moral unsuru olmuş. Sevgili Martin Bey çok geçmiş olsun, seneye de gösterinizi bekliyor olacağım.


Martin Bey'in gösterisi sırasında yerden kukayı alması çok iyiydi. Ama ben bulunduğum yerden dolayı çekemedim. Seneye daha hazırlıklı olacağım.

   Siz hiç helikopter ile yerden kukayı kaldıran bir pilot gördünüz mü?

Martin bey helikopteri vücudunun parçası gibi kullanabilen böyle yetenekli bir insan.

Tebrikler gerçekten!

  Ali bey'in bu fotoğrafını pek severim, ben çektim evet. Uçak pistinde bisiklet yarışı yapılmasına izin verecek kadar bisiklet seviyor da ondan...

   Ali İsmet Bey o da bir savaşçı.

Geçirdiği bir helikopter kazası sırasında beli kırılmış

ama inancı kırılmamış.

Bu tesisleri kendisi yapmış! Şöyle bir sohbet kesinlikle olmuştur diye düşünüyorum:

"Benim bir hayalim var!

Nedir?

Sivrihisar'da sıfırdan havacılık adına bir tesis kuracağım ve gösteriler, organizasyonlar yapacağım!

Mümkün değil"!

Ama mümkün oldu iyi ki de oldu!

Bu düşünce yapısı ve başarma gücü olan bir savaşçının gösterisi de anlatılmaz!

Değil mi?



Sonuç

   Bu yıl yapılan gösteriler bütün yıllar içindeki en iyisiydi. Ekipler çok iyiydi, organizasyon,yönetim çok başarılıydı.

   Her yıl başarı seviyesi artıyor, gelecek yılda umarım yeni uçaklar görebiliriz. Geçen yıl P-51, bu yıl DC-3, gelecek yıl başka bir uçağı bekliyoruz :))

  Ama bu işin bir de maddi kısmı var. Gerçekten bu kadar büyük bir organizasyon düzenlemek kolay değil, sayın Ali İsmet bey'in ve ekibinin büyük emek ve özverileri olmasa olmaz.

  Ülkemizde böyle hava şovları yok. İki yıldır Teknofest ve gösteri ekiplerinin kendi gösterileri haricinde ülkemizde havacılık organizasyonları pek yapılmıyor.

   Katılım çok fazlaydı, toplam 56.000 kişi!! Bu sebeple otopark doluydu, toprak alana park eden araçlar toz içindeydi. Seneye katılım daha çok olacağı için otopark problemi olmaz umarım.

  Çünkü 2018 katılım 30.000 kişi civarı,
              2019 katılım 56.000 kişi olduğu için
              2020 katılım 80.000 kişi civarı olabilir mi?

  Neden olmasın? 

   Her yıl yeni uçakların gelmesi, Sivrihisar Sportif Havacılığın  daha çok medyada yer alması, burayı popüler hale getiriyor. Seneye yapılacak hazırlıkların şimdiden yapılması gerekiyor.
Otopark, tuvalet gibi mesela...

Mükemmel bir hafta sonu oldu, elinize sağlık, emeklerinize sağlık.
Teşekkür ederiz...

Ve gösterilerden diğer fotoğraflar...


















Fotoğrafların hepsini ben çektim. Fotoğraflara ışık, filtre eklemeyi sevmiyorum. Fotoğraflarla neden oynuyorsunuz ki? Doğal olması sanatçının yaratıcılığını ortaya çıkartır diye düşünüyorum.

TEŞEKKÜR EDERİM
BAYRAK ARIBURUN


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Türk Yıldızları ve SoloTürk

SİVRİHİSAR HAVACILIK GÖSTERİLERİ 2020