SİVRİHİSAR HAVACILIK GÖSTERİLERİ 2020


Ne kadar anlamlı, vizyonlu bir söz değil mi?

Aslında bütün gösterinin amacını sevgili Ali İsmet bey gökyüzünde anlattı. 


Bu güzel açılıştan sonra gösterileri yazayım :))



Gitmez miyim?

Tabi ki gittim...

Pandemi nedeniyle seyircisiz yapıldı, 80 tane spotter için izin verildi sadece...

Ben de başvurumu yaptım, kabul edildim ve 13 Eylül Pazar günü doğruca Sivrihisar'a uçtum :))

Fotoğraf çektiğimiz alan klasik fotoğrafçı tepesiydi.:) Alan geniş, kişi sayısı az olunca birbirimizle en az 4-5 metre mesafemiz vardı ve alan gerçekten bomboştu...

Alana girerken ateşimizi ölçtüler, sağlık kiti verdiler ve bu yazıyı hazırlarken geçen süre içine 2 kez aradılar...

Size ne kadar sakin olduğunu göstereyim...


                                                                Bu fotolar bu yıldan

Bu fotoğrafların eksik kısmı seyirci...

        2019 yılında durum böyleydi...


Geçen yıl kendi kendime sandalyesiz gelmem demiştim, hatta 2019 Sivrihisar yazımda bunu belirtmiştim:)))

Katlanır sandalyemi aldım bu yıl... ahahahaha:))

Nasıl foto çekeceğimi bile önceden planladım, arabada dinlemek için geçen yıllar kasetlerim vardı, bu yıl ise daha orijinal bir fikir buldum... 

Sesli kitap indirdim, onu dinledim ;)

Hangi kitap mı? 

Satranç kitabı...

ve şunu söyleyim, kitabı okumuştum, Esmoşla tiyatro oyununa gitmiştim ama sesli kitabı efsane olmuş. 

Çektiğim fotoğraflarda ise özneyi sabit tutup arka planı hareketli göstermeye çalıştım.

Böylece "hız" vurgusu yapmak istedim.


Cessna 195, 1951 model. Saat gibi çalışıyor. Bu yıl uçuş yapan yeni uçaklardan. 

Paraşütçüler atladıklarında iniş noktasını görebilmek ve havada gerekli düzeltmeleri yapabilmek için iniş alanını işaretlerler. 


Fotoğrafları sadece bu alandan çekmemize izin verdiler, geçen yıllarda alanda serbest olarak dolaşabiliyorduk tabi salgın yoktu o zaman.

Bu fotoda öndeki büyük uçağı netledim, o yüzden arkadaki net değil. Bilerek öndeki uçağı vurgulamak istedim.


İşte uçan bir AN-2. Eskişehir havacılık parkına gittiğimde maalesef anı olarak sergilenen bakımsız bir AN-2 vardı. Yazılarımı dikkatli takip edenler bilirler :))

Buradaki ise pırıl pırıl, gayet bakımlı ve kondisyonlu. 

Çok büyük bir uçak :) Bu uçaklara yakından bakmak, dokunmak müthiş bir zevk :)

Sivrihisar'da uçan her uçak çok bakımlı zaten...


"belki üstümüzden bir kuş geçer" diye başlayan bir şarkı vardı, aklımdan bu fotoyu çekerken o şarkı geçmişti"


Bu yıl fotoğrafçıların üzerinden sadece DC-3 uçtu. Geçen yıllarda diğer uçaklarda uçuyordu. 

Hem uçağı hem çevreyi çekmek fotoğraftaki kompozisyonu zenginleştiriyor diye düşünüyorum. 

Bende böyle bir foto çekmek istiyordum ancak sevgili DC-3 tam üstümden uçarken kameramda 55-250 mm'lik lens takılıydı, kendileri hem büyük ve tam üstümden geçtiği için  hemde lensim biraz geniş açılı olduğu için fotoğraf uçağa odaklı oldu.

bu fotolarda fena olmadılar, bazen doğru lensle doğru yerde olmak gerekir. 

 bu fotom ise yaklaşma anından...


Geçen yıl "çelik kanatlar" uçarken, alttakiler de bu yıl...

Sizce hangisi "uçma" hissini daha çok veriyor? Bence alttakiler, pervaneler hareketli çünkü...

Makinemin ayarlarını değiştirdim artık pervaneler sabit durmasın dedim :) 





Pervaneler hareketli, özneler sabit, arka plan hızlı akıyor, bu yıl gelmeden önce fotoğraflama tekniklerini çalıştım :)

Bu yıl dikkat ettiğim bir başka nokta ise kompozisyon odaklı fotolardı. 

Mesela, Solo Türk gösterisinde sadece uçağı değil, hem uçağı hem de çevreyi çekmeye çalıştım. 


 
Bu yıl pandemi sebebiyle sadece bu tepeyi kullanmamıza izin verdiler. 

Yere yakınlığına bakın... 30-35 metre en fazla, Solo Türk geçerken gökyüzü yırtılıyor, ayrıca bu yıl çok agresif uçtular:)) çok beğendim, izlediğim en iyi gösterilerindendi...


Solo Türk'ün detay fotoları bende çok var zaten, 400mm'lik lensimle detaylarını yakalayabiliyorum, bu yıl değişiklik olsun dedim ve çevreyi de fotoya katmak istedim. 


bu da çok enfes bi foto


Solo Türk'ün en beğendiğim boyaması gövde altındaki "ay yıldız"

müthiş bir yaratıcı zeka, müthiş bir tasarım...


Polis Havacılıkta bu yılın yeni ekiplerindendi. 


Bu görüntü bu foto muazzam... 

sonradan bakınca keşke dedim 400mm'lik lensle bu kareyi çekseydim...

Merdivenlere tutunan Özel Hareket polislerini fark ettiniz değil mi?

Bir tanesi ters... müthiş bir detay.... 


Bakımlı, pırıl pırıl, göreve hazır...



Eskişehir Hava parkında çürüyen emekli polis helikopteri... 

Her yazımda bundan bahsediyorum hep denk geliyor :(( 

Neden "anı" olarak bırakılan helikopterler, uçaklar bu halde?

Bu heli çokta güzel, şık, karizma bir yapısı var. 

Uçmasını çok isterdim...

Diğer askeri ekip paraşütçüleri taşıyan CN-235 tipi uçaklardı.




Gelecek yıl 400 mm'lik lens ile detay çekeceğim...Şimdiden söyleyim :)


Mustang uçarken makinemin ayarlarını yanlış ayarladığım için bütün çektiğim fotolar bulanık çıktı:(((

Enstantane hızını 1/40 yapmıştım, ama bu arkadaş çok hızlı olduğu için bütün fotolar bulanık oldu, 1/100 veya 1/160 olacaktı... 




Ali İsmet bey kanatlarına "M.K.ATATÜRK" ve "ATATÜRK" yazdırmış...

Çok güzel olmuş...

Geçen yıllarda kanatlarında yazılar yoktu.

                    Yüksek G içeren manevralar...

Ali İsmet bey uçunca fotoğraf çekimi için çok güzel pozlar veriyor, tabi yakalamak mesele ..:)

Yere Solo Türk'ten daha yakın...  

"Yüksel Türk! Senin için yüksekliğin hududu yoktur"!


Bu fotoğraftaki duman ne kadar zor hareketlerin durmadan yapıldığını gösteriyor.  

Yüksek G içeren bir çok hareket var. 

Çok usta işi bir uçuş. Ali İsmet beyin gösterilerini fotoğraflamak her zaman çok zevkli.

Gösteriye gelmeden önce farklı noktalardan çekim yaparım diye düşünmüştüm ama kısmet olmadı :)) 

seneye kısmetse...



Havacılıkta hataya yer yok...

Bir söz var...

Havacılıkta hatalar kanla yazılır diye...

Bir gösteri için sadece pilot değil, uçuş ekibi, alan personeli herkes tüm özverisiyle çalışıyor. 

Çünkü bu iş bir ekip işi, ekibin bütün üyeleri zihinsel, fiziksel ve ruhsal olarak hazır olmak zorunda...

Yapılacak bir hata, önemsiz olarak atlanan bir dalgınlık silinemeyen bir hata yazıyor....



İlk defa gösterilerde bir kaza gördüm. Pilot iyi şükür...

Uçak bir sebepten düştü, hemen ekipler müdahale ettiler.

Olmasını hiç istemesekte  bu işin içinde üzücü olaylar da var...

Pilot bey'e çok geçmiş olsun.

T6'nın iniş takımları göz gibi değil mi :))
Ben uçarken aşağıda neler oluyor der gibi :))

Sonuç: Çok keyifli, tertemiz, harika bir organizasyondu.
 
Pandemi şartlarına rağmen sağlıklı, mesafeli ve çok eğlenceliydi. Evet sıcaktı ama olsun :))


TEŞEKKÜR EDERİM.
























Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Türk Yıldızları ve SoloTürk

2019 SİVRİHİSAR HAVA GÖSTERİLERİ